Filtr
  • "Těžší" a "lehčí" voda

    Sedmáci měli za úkol zjistit, zdali je "těžší" voda teplá, nebo studená a také, jestli na teplotě vody v tomto ohledu nezáleží. Jednoduchým pokusem s dvojicí balónků jsme dokázali, že teplá voda (červený balónek) má menší měrnou hustotu, a tudíž se drží na hladině. Pak jsme pro jistotu tvrzení ověřili i druhým (modrým) balónkem s chladnou vodou. Tento modrý balónek se studenou vodou díky vyšší měrné hustotě klesl ke dnu. Dále jsme si vysvětlili teplotní anomálii vody. Žáci sice oprávněně předpokládali, že u dna bude voda o teplotě 0°C, ale ve skutečnosti je u dna voda o teplotě 4°C. Rovněž jsme si řekli, jaký to má praktický význam pro vodní život a vysvětli jsme si, proč je nezbytné v zimě vypouštět vodu z povrchového potrubí. Všem aktivním dětem VELMI děkuji. 😉 Petr Kaššák

                              

  • 2. A vítá jaro

    Pod rukama dětí z 2. A vzniklo mnoho ptáčků rozličných barev, tvarů a druhů. Každý zpívá jinak, ale všichni se na jaro těší. 

    Ptáci

  • Literární hrdinové našich čtvrťáků

    Toto období přímo vybízí a volá ke čtení a objevování nových a staronových literárních postav. Žáci 4.A se po přečtení svých oblíbených knížek zaměřili na charakteristiku hlavních bytostí z reálného či nadpřirozeného světa. Popisovali Rákosníčka, prince a princezny, víly, ale také Harry Pottera, Ferdu Mravence, Pata a Mata, své domácí mazlíčky nebo vodníky. Ke svým slohovým cvičením připojili i velmi pěkné kresby a v rámci třídnické hodiny si všechny výtvory ve speciální prezentaci mohli společně přečíst a zhodnotit. Nejzajímavější práce letí i k ostatním čtenářům naší školy. 4.A + AF.

                     

                

  • Láska za časů cholery ... škola za časů korony

    Láska za časů cholery... tedy vlastně "Škola za časů korony". Jak pro vás škola vypadá vlastně v současné době? A co váš život? V kolik vstáváš? Snídáš ještě na první hodině? Jaký je teď vlastně tvůj den? Takhle zněl úkol na výtvarnou výchovu. No posuďte sami a porovnejte, jak jste na tom nyní vy. Naši žáci nejen že zapojili i své znalosti ICT, ale zapojili i svou kreativitu i humor. Prostě to opět zvládli na jedničku.