Pozdrav od žáčka ... potěšil...

Dobrý den, Adámek z 2. A posílá pozdrav. Dnes procvičuje násobilku a bude opakovat již probranou látku. Zadané úkoly bude mít hotové do pátku. Hezký den

Jak se učí matematika?

Nikdy jsem si nemyslela, že je možné učit matematiku „na dálku“. Ale poslední dva týdny se to za pochodu učíme všichni. Jak žáci, jejich rodiče tak i my učitelé. Snažím se komunikovat se všemi zodpovědnými žáky, kteří posílají ke kontrole úkoly, prostřednictvím mailu nebo telefonu. Podrobně jim vysvětluji, v čem udělali chybu. Je to velmi náročné, protože matematický text se píše poměrně obtížně. Takže jsem ráda, že existují chytré telefony, fotoaparáty, skenery apod. Ještě větší radost mám z těch, kteří si s vypracováním úkolů dají velkou práci a v úkolu mají jen minimum chyb, takže stačí napsat jen krátký komentář a samozřejmě pochvalu😊. Tady je ukázka jedné takové žákyně ze 6. B Karolíny V. Ke svému úkolu poslala ještě vtipnou fotografii svého pejska, který se také snaží proniknout do tajů matematiky a naučit se pracovat s prvočísly. LH

                                      

Pozdrav z 2. B ... Tomík a Lukáš

Žáci z 2.B také poctivě procvičují učivo a vůbec nezahálejí. Většina rodičů zodpovědně nastavila mimoškolní program tak, aby děti na školu nezapomněly a posílají mi zprávy i fotografie svých pilných žáků. Někteří šikulové dokonce vyrábí úžasné pomůcky k učení. Už se na vás všechny moc těším a posílám inspiraci a naší poslední společnou fotografii z pracovního vyrábění masek a škrabošek. Poslouchejte rodiče a jen tak dál! J.H.

Tomík a Lukáš jsou žáky 2.B a opravdu velcí kamarádi. Vždy chtěli sedět vedle sebe v lavici, ale protože Tom je náš nejmenší žáček a Luky naopak nejvyšší, nikdy se jim tohle přání nepovedlo splnit. Tak kluci, já vám ho plním alespoň takhle na dálku a virtuálně. Koukejte, jak spolu sedíte a vzorně plníte domácí úkoly. J.H.

Pane učiteli, zazpíváme si ...

Zpěv odpradávna dodával lidem odvahu, zaháněl smutek a pomáhal vyjadřovat city. I v komedii "Marečku, podejte mi pero" zlepšila písnička náladu všem postarším studentům. A tak by to mělo být i v těchto neklidných dnech. Radu, aby žáci naší školy (kromě domácího čtení, psaní, počítání a nekonečného bádání) také často zpívali, dostali prostřednictvím televizních obrazovek od těch nejpovolanějších písničkářů J. Uhlíře a Z. Svěráka. Ve středu 25.3. krátce po poledni to v mnohých domácnostech vypadalo takto (fotografie). Já k tomu přidávám velké poděkování a výzvu - ZPÍVEJTE, ZPÍVEJTE, ZPÍVEJTE, hudba je totiž lék! AF.

Každodenní rituál učitele

Jak dnes vypadá každodenní práce učitele? Zde je malá reportáž všedního dne. 

Po zapnutí počítače dojde ke kontrole emailu a komunikace v elektronické žákovské knížce, vyřešení případných žádostí o hesla k čemukoliv a pak hurá na přípravu materiálů pro výuku. Zvolil jsem náročnějsí variantu komunikace s žáky pomocí webové aplikace Microsoft Teams, kde žáci najdou materiály k výuce fyziky.

 

Poté proběhné konzultace učiva pomocí chatu, kde zodpovídám všetečné otázky nebo hodnotím odevzdané práce a testy. Aplikace umožňuje komunikovat i prostřednictvím audia či videa, ale o tento způsob zatím nikdo z žáků neprojevil zájem.

No a na závěr i něco pro čtenáře. Zkuste si vyplnit jeden z testů pro žáky 9. ročníku, který se týká vývoje a prvního použití jaderné bomy v historii lidstva. Zde je okaz na TEST - Jaderná bomba a pro nadšence do IT i QR kód.

Popis pracovního postupu - díl 2.

O domácím úkolu, v němž měli šesťáci a sedmáci popisovat pracovní postup výroby roušky, už jsme na stránkách školy informovali. V druhé vlně odevzdávání úkolu se však objevily další podařené fotografie i informace o tom, jak děti s maminkami, tetami a babičkami šily roušky pro lékaře, řezníky, vojáky, zkrátka pro všechny, kdo je potřebovali. Proto výroba roušek část 2.

    

      

Zábava u knížky

Děti ze 3.B čtou a čtou. Anička ukazuje knížku, kterou právě dočetla a moc se u ní nasmála. V knížce vystupuje hadrový panáček Zlobidýlko, který nutí zlobit ve škole nejen Adélku, ale i pana ředitele - donutí ho dokonce házet knedlíky v jídelně! Adinka má zas rozečtenou knížku Bláznivá úča...! Milan doporučuje příběh Pirátský princ, kde našel návod, jak nebýt líný a rozmazlený syn. Lucka miluje koně, takže četla Ranč stříbrný poník Hvězda a Kuba se dobře bavil ponožkou Žmolkofuskou v knížce Bruno na horách. Leontýnka už ví, kam se schovávají ukradené mraky, Bobeš a Romča mají přečtený Deník malého poseroutky. A knížka, kterou čte Monča, je přímo aktuální, jmenuje se O stromu naděje😉. JK

Inspirace pro všechny děti

Oblíbená nebo nová knížka nám může přinést nečekaně mnoho nových zážitků. Nyní máme více času knihu otevřít a začíst se do psaných příběhů. Třeba jako Pepa ze IV.B, který si čte a také doma pomáhá. LF

                                        

Poohlédnutí - MasterChef 6.B

Zprávy pro dlouhou chvíli a inspirace pro dlouhou chvíli. Každý čtvrtek probíhal ve školní kuchyňce kulinářský souboj kuchtíků a kuchtiček ze 6.B. Dobroty a výtvory to byly všelijaké, pomazánky, záviny, saláty a spousta dalších. Však se koukněte! Pokud už máte doma dlouhou chvíli, zkuste si také něco dobrého uvařit, upéct. Že nevíte co? Tak třeba což takhle dát si ... skořicové šneky z listového těsta: listové těsto plát chlazený, skořice, krupicový cukr, vanilkový cukr, máslo, vejce na potření

Listové těsto rozvineme, potřeme rozpuštěným máslem, posypeme po celé ploše těsta cukrem krupicovým i vanilkovým a skořicí a rolujeme do ruličky. Z ruličky nakrájíme 1 centimetr silná kolečka (šneky), poskládáme na plech a potřeme rozšlehaným vajíčkem a pečeme v předehřáté troubě na 170 °C. Hotové šneky po vychladnutí sníme. SP

Ani páťáci domácí výuku nezanedbávají

Žáci 5. A sledují UčíTelku a poté plní zadané úkoly na aktuální téma. Za vypracovaná a poslaná cvičení již tento týden sbírají známky do EŽK. Děkuji rodičům, za jejich obětavost a hlavně trpělivost, kterou s dětmi doma mají. ŠK