Filtr
  • Pythagorova věta

    Někteří z nás si pamatují Pythagorovu větu. Obsah čtverce sestrojeného nad přeponou libovolného pravoúhlého trojúhelníku je roven součtu obsahů čtverců nad oběma jeho odvěsnami. Ale už méně z nás dokáže vysvětlit, o co jde. Důležitější, než definice, je porozumění. Proto jsme v rámci badatelsky orientované výuky žákům neprozradili vzoreček, ale šli jsme na to opačně. Žáci měli za úkol odhalit vztah mezi odvěsnami a přeponou a vzoreček vymyslet. A co že tedy žáci z 8. A vybádali? Třeba to, že součet sušenek ve dvou menších čtvercích je stejný jako počet sušenek v největším čtverci, což je v podstatě "sušenková" verze Pythagorovy věty. Nezapomněli jsme ale i na práci s učebnicí a řádné procvičení nabytých vědomostí. Přeci jenom přijímací řízení se neodvratně blíží. Petr Kaššák

          

     

  • Jak by dopadly volby mezi žáky?

    V hodině OV projevili sedmáci zájem o volby. Bylo jim líto, že na rozdíl od rodičů nemohou jít volit. A tak se zrodil nápad udělat si v sedmých třídách takové malé volby. Nejdříve jsme vyslechli příznivce jednotlivých stran či hnutí, kteří se snažili oslovit svým programem nerozhodnuté žáky. Zodpověděli jsme případné dotazy a poté jsme se seznámili s tím, jak správně vyplnit volební lístek. Tajně jsme odvolili a volební komise sečetla hlasy. A jak že to dopadlo? Zvítězilo ANO, druzí byli Zelení a třetí SPOLU společně s SPD. Důležité pro nás bylo, že vše se neslo v tolerantním duchu a že každý dokázal respektovat odlišné preference svých spolužáků. Petr Kaššák

      

  • Krátký, ale kreativní školní týden

    Dny před podzimními prázdninami jsme si v 5.B zpříjemnili jednak tvořením ze samotvrdnoucí modelovací hmoty barvy bílé či terracotta, jednak poznatky z neuvěřitelného vesmíru. Mobilní planetárium přijelo za námi až do školní tělocvičny a my jsme prožívali jeden zážitek za druhým. Zkusili jsme let do vesmíru a sledovali naši Zemi z Měsíce, pocítili pocity kosmonauta a stav bez tíže, pozorovali povrch Marsu anebo záznam včerejší noci na umělé obloze. Seznámili jsme se blíže s planetami i hvězdami a také více porozuměli našim povahám podle měsíčních znamení😉. JK

  • Ježci ne v kleci, ale ve 2. A

      Ježčí rodinka se objevila ve 2. A. Naše první modelování a glazování na keramice dopadlo báječně. Paní učitelka z Paraplíčka nám postup práce krásně vysvětlila a předvedla, proto se nám ježci moc podařili. V českém jazyce jsme ježka řadili s ostatními zvířátky podle abecedy a v matematice nás čekaly ježčí slovní úlohy. ŠL

     

  • Vzhůru ke hvězdám

    V pondělí 25.10. žáci 5.A přišli ráno do školy a už v 8 hodin ráno uslyšeli z úst paní učitelky větu -...připravte se k odletu, za malou chvíli startujeme... do vesmíru. A to se opravdu stalo! V mobilním planetáriu zažili páťáci neobvyklý projektový den. Odborník na astronomii jim vyprávěl o galaxiích, mlhovinách, hvězdokupách, souhvězdích, hvězdách, a hlavně o naší Sluneční soustavě. V edukační aplikaci jim názorně ukazoval, jak vypadá "nebe nad hlavou" přímo v lokalitě Jirkov, ve zrychleném přehrávání mohly děti vidět i pohyb mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Následovala série neuvěřitelných záběrů vesmíru, ukázky startů různých raket, raketoplánů, vesmírných sond i modulů a došla řada i na neprobádané vesmírné světy. Páťákům se toto vesmírné vyučování velmi líbilo až prý bude z vesmírného městečka na Floridě startovat další výprava kosmonautů, nespustí z ní oči... 5.A + AF.