Osmáci sestoupili do hlubin Kutné Hory, stříbro nenašli!
V pátek 19. dubna se třída 8. B vypravila na výlet do Kutné Hory. Odjezd byl už v 7 hodin ráno, vždyť před námi byla dvou a půl hodinová cesta. Nejprve jsme se vydali do Kostnice v Sedleci. Kostnice byla velmi krásná a zajímavá, trochu morbidní, byly v ní například čtyři velké pyramidy nebo obrovský lustr vytvořené jen z kostí a lebek. Potom jsme jeli do Českého muzea stříbra. Prolezli jsme štolu Jiří, která měla v nejužším bodě pouhých 40 cm a v nejnižším 120 cm. Ale i to jsme zvládli. Poslední zastávkou byl chrám sv. Barbory, kde jsme se dozvěděli, že svatá Barbora byla patronkou havířů a náhlé smrti. Chrám byl velmi majestátní a krásný. Výlet do Kutné Hry se nám moc líbil a doporučujeme všem, aby se tam také podívali. Štěpánka a Emilka z 8.B
Picasso by koukal
Žáci 5. A se v hodině VV seznámili s uměleckým směrem kubismus. Hned si ho také zkusili. A výsledek byl jak na výstavu. MZ
Sazka Olympijský Víceboj
Letošní ročník okresního kola Sazka Olympijského Víceboje opět vyvrcholil v Klášterci nad Ohří v pěkném sportovním areálu. Závodníci bojovali o co nejlepší výsledky ve 4 disciplínách (leh-sed, hod medicinbalem, trojskok a skákání přes švihadlo).
Prožili velkou radost z osobních rekordů, byli vyčerpaní z únavy po výkonu a došlo i na pár slz po nevydařených pokusech v některé disciplíně. Ale to vše ke sportu patří. Krásné bylo pozorovat, jak si všichni fandí, pomáhají si, jak se přátelí s ostatními závodníky a bylo vidět, že je soutěžení baví. Všichni šli do soutěže s plným nasazením a na výsledcích to bylo vidět. Složení našeho reprezentačního družstva: Ruda J., Honza H., Michaela B., Michal G., Péťa K., Tomík L., Verča L., Máša T. P., Míša R., Elenka K., Káťa Š., Emilka R., Jenda P., Lůca I.
Všem moc gratulujeme a přejeme mnoho dalších sportovních úspěchů. JN
How the Dog and the Cat baked a cake
Žáci 2. A a 2. B si během angličtiny nacvičili dramatizaci klasické pohádky „Jak pejsek s kočičkou vařili dort“. Žáci se postupně vystřídali v rolích Vypravěče, Pejska, Kočičky a Vlka. Krátké dialogy v angličtině zvládli perfektně. IS
Vítání jara
Žáci 1. B navštívili DDM Paraplíčko, aby se seznámili s polytechnickou výchovou. Rozdělili se na 2 skupiny a vyzkoušeli si stavět dráhu pro ozoboty a také vyrobili krásnou květinu ze dřeva, která nám všem symbolicky navodila jarní náladu. JH
Prostorové obrazy
V prvouce jsme probírali téma Člověk a zdraví a diskutovali jsme o úrazech a nemocech a jejich prevenci. Nejvíce jsme se zastavili u nevidomých lidí, přemýšleli jsme, jak si nevidomý člověk nalije horký čaj nebo kávu, jak se pohybuje po městě nebo jak dává dohromady správný pár vypraných ponožek. Ukazovali jsme si také knížku pro nevidomé psanou Braillovo písmem. To je zvláštní způsob tištěného textu umožňující čtení hmatem. A při té příležitosti jsme dostali nápad vyrobit na pracovních činnostech ve skupinách obrázky pro nevidomé. Nebyly tady vůbec důležité barvy, ale naopak použité materiály. Jedné skupině se hezky vydařilo vlakové nádraží, které nám se zaujetím prezentovala. Jiní vsadili na přírodu, a dokonce přemýšleli o tom, co by mělo být jemné a hebké, a naopak co udělat např. hrubé či drsné – jako výstrahu. Dokonce se objevil i obraz ze zahrady u Kludského vily, poznáte ho? 2.B, JK
Římské číslice jinak
Zapamatovat si, která písmena mohou vyjadřovat počet? Čtvrťáci to zvládli. Stačila jim k tomu pomůcka: Ivan Vedl Xénii Lesní Cestou Do Města a barevná dřívka. (Lucie Cestuje Do Maďarska) MH
U hladiny moře i s hlavou v oblacích
Řekne-li se Anglie, kdekomu se vybaví londýnský Tower, Big Ben, Hastings, Brighton Pier nebo útesy Sedm sester. To všechno a mnohá další místa jsme na letošním zájezdu po jižním pobřeží Velké Británie navštívili. U moře to pěkně foukalo, až jsme málem přišli o čepici. Tentokrát se ale celý pobyt obešel bez ztrát na majetku. Naopak, jeden nevšední zážitek nás obohatil, totiž výhled na Londýn z mrakodrapu v ulici Fenchurch. Těch pár dnů za kanálem La Manche jsme si opravdu užili. MŠ
Sběrači, lovci, první zemědělci a strážci ohně ve 4. B
Žáci 4. B si na hodině VV při skupinové práci zkusili graficky znázornit život v pravěku. Každá skupina si vylosovala obálku, která ukrývala název role v pravěké společnosti např. lovci, sběrači, strážci ohně nebo první zemědělci. Vyzkoušeli si také pohřební rituály a dozvěděli se něco o milodarech. To vše se promítlo do jejich výtvarné tvorby a fantazie. Mezipředmětově se tak propojila výtvarná výchova a vlastivěda. IS
Druháci přejí všem veselé Velikonoce. Happy Easter.
Výuka venku, v přímém kontaktu s přírodou a se světem, přináší dětem mnoho výhod. Učení venku je názornější, roste chuť dětí k učení a v neposlední řadě se posiluje jejich zdraví – to jsou jen některé z benefitů tohoto přístupu. Krátká procházka v okolí školy, skupinová práce ve třídě i venku, tak vypadala hodina anglického jazyka 2. B a 2. A na téma Velikonoce. IS