Přírodověda v 5. A

Děti z 5. A v hodině přírodovědy zkoumaly půdu. Třída se proměnila ve "výzkumné pracoviště". Ke slovu přišly lupy a zvětšovací skla. Kamínky a písek nikoho nepřekvapily, ale  žížaly a různé píďalky měly velký úspěch. MZPůda 1

Půda 2

Keramika v Paraplíčku

Po několika letech byla 5. A na keramice v Paraplíčku. Z hlíny děti modelovaly dýně, lebky a jiné halloweenské bytosti. Své dekorace si určitě uloží i na další roky, protože jsou velmi povedené. MZ

Dýně 1

Dýně 2

Místo dýní brambory

V době dlabání dýní na Halloween jsme spojili výtvarné činnosti a prvouku, abychom si pohráli s bramborou a vyrobili z ní bramborového panáčka. Lžičkou jsme vydlabali pusinku, dodělali oči a na hlavu mu nasadili ponožkovou čepici. Teď budeme několik týdnů pozorovat, jak panáček stárne a mění se. Už přes noc se některým scvrkla pusa! Na kráse jim to však neubralo, všechny výrobky jsou velmi vydařené. 2.B, JK

   

Poprvé v Klubíčku

Holky a kluci ze 2.A si v pondělí 30. října založili třídní klub KLUBÍČKO a sešli se na historicky první schůzce. Celé odpoledne si hráli hry, vyráběli si svoje skřítky, učili se ovládat počítač, a hlavně se snažili jeden druhému trochu více porozumět. AF.

Unikátní výstava Ukradené děti na 2. ZŠ Jirkov

V říjnu byla naší škole propůjčena organizací Post Bellum – Paměť národa putovní výstava Ukradené děti. Naši žáci se prostřednictvím interaktivních panelů a odkazů s využitím QR kódů mohli seznámit s nacistickým programem, v němž byly deportovány děti do Německa na tzv. poněmčení. Prostřednictvím smyšlených osudů dvou dětí Marie a Jana, které ovšem měly svůj reálný předobraz, tak mohli žáci poznat celý proces – počínaje odebráním dětí až po jejich znovunalezení či zjištění, že prožily svůj život pod zcela jinou identitou. Výstava představila také aktuálnost tématu, jelikož obdobným hrůzám bylo po druhé světové válce vystaveno mnoho dětí po celém světě. Naši žáci se s výstavou a jejím obsahem seznamovali v rámci výuky dějepisu a dalších humanitně vzdělávacích předmětů. IS

6. B si vyrazila do hor

6. B si vyrazila na stmelovací pobyt na Svahovou. Program byl nabitý a pestrý a všechno nás bavilo, procházky, tvoření mandal z přírodnin, sportovní aktivity, opékání buřtů, diskotéka, vyrábění z listí, pohádková pantomima, deskové hry, malování na kameny. Všichni jsme si to opravdu užili. Děti ze 6. B si zaslouží pochvalu za aktivitu i chování. Děkujeme paní učitelce Pavlisové za organizaci akce. PJ

 

Stmelovací pobyt 6. A na Svahové

Ve dnech 18. a 19. října jsme jeli na adaptační kurz na Svahovou, aby nás naše paní učitelky lépe poznaly. Přijeli jsme ve středu ráno autobusem, po ubytování nás paní učitelky rozdělily do skupin, ve kterých jsme soutěžili ve sportovních disciplínách. Po dobrém obědě a krátkém poledním klidu jsme se vydali na procházku k Helenčiným vodopádům. Zde jsme stavěli z přírodnin mandaly. Po procházce nás čekala úniková hra, opékání buřtů, malování na kameny, Reflexáci a další aktivity. Před spaním jsme měli diskotéku s písničkami na přání. Ve čtvrtek po snídani jsme hráli řadu her, zaměřených na spolupráci. Před obědem jsme šli na krátkou procházku, nasbírali jsme listy a po obědě vyráběli motýly s využitím barevných listů. Celkově jsme si pobyt moc užili a bylo to bezvadné. Velké poděkování patří paní učitelce Pavlisové, která všechny aktivity vzorně připravila. Žáci 6. A, LH

Malba pomocí balónků

Žáci 4.B si během VV vyzkoušeli neobvyklou techniku malby pomocí nafukovacího balónku. Vznikly nám tak krásné obrázky s motivem noční oblohy v pozadí. IS

      

Paraplíčko

Velmi zajímavý program jsme si opět užili v DDM Paraplíčku. V první části jsme měli hudební výchovu, kde jsme si zopakovali noty, rytmus, hudební styly a společně si zazpívali známe písně. Ve druhé části jsme si povídali o přírodě, co znamená EKO a zkoušeli třídit odpad. Za odměnu jsme se šli podívat na oblíbené mazlíčky. Moc jsme si to užili. Děkujeme 3.A + HV

 

Rozhovory druháků

Děti předvádějí nejběžnější modelové rozhovory v anglickém jazyce tak, jak se s nimi mohou setkat v reálném životě a skutečných situacích. Komunikují spolu v roli zvířátek - pozdraví se, představí… ŠL