Mnohé děti nelení ani o víkendu

V neděli dostali čtvrťáci další týdenní domácí úkol z pracovních činností a mohli si vybrat ze dvou možností. První nabízela aktuálně výrobu sněženek z papíru, druhá náročnější výzdobu nádobky ubrouskovou technikou decoupage. Dříve než skončil víkend a začala zase pondělní výuka, poslali své výtvory Honza, Eliška a Daniel ze 4. A (Daniel dokonce splnil oba úkoly)! Velká pochvala, děti! JK

                                           

3. B soutěží

Kreslení a malování je v této době jistě vítanou relaxací a třeťáci ho pojali rovnou soutěžně. Zapojili se celkem do tří výtvarných celostátních soutěží a děti si tak mohly vybrat jedno z témat: Pracovní koně, Lidé v první linii, nebo Příroda kolem nás. JH

                       

"Těžší" a "lehčí" voda

Sedmáci měli za úkol zjistit, zdali je "těžší" voda teplá, nebo studená a také, jestli na teplotě vody v tomto ohledu nezáleží. Jednoduchým pokusem s dvojicí balónků jsme dokázali, že teplá voda (červený balónek) má menší měrnou hustotu, a tudíž se drží na hladině. Pak jsme pro jistotu tvrzení ověřili i druhým (modrým) balónkem s chladnou vodou. Tento modrý balónek se studenou vodou díky vyšší měrné hustotě klesl ke dnu. Dále jsme si vysvětlili teplotní anomálii vody. Žáci sice oprávněně předpokládali, že u dna bude voda o teplotě 0°C, ale ve skutečnosti je u dna voda o teplotě 4°C. Rovněž jsme si řekli, jaký to má praktický význam pro vodní život a vysvětli jsme si, proč je nezbytné v zimě vypouštět vodu z povrchového potrubí. Všem aktivním dětem VELMI děkuji. 😉 Petr Kaššák

                          

2. A vítá jaro

Pod rukama dětí z 2. A vzniklo mnoho ptáčků rozličných barev, tvarů a druhů. Každý zpívá jinak, ale všichni se na jaro těší. 

Ptáci

Škola a maturita dle premiéra k ničemu nejsou, ale do AGROFERTu vás všechny nevezmou

... proto, milí žáci, zatím na školu ještě nekašlete, tam, kde je svět ještě normální, rozhoduje kromě toho, že něco umíte, rovněž vzdělání.

Literární hrdinové našich čtvrťáků

Toto období přímo vybízí a volá ke čtení a objevování nových a staronových literárních postav. Žáci 4.A se po přečtení svých oblíbených knížek zaměřili na charakteristiku hlavních bytostí z reálného či nadpřirozeného světa. Popisovali Rákosníčka, prince a princezny, víly, ale také Harry Pottera, Ferdu Mravence, Pata a Mata, své domácí mazlíčky nebo vodníky. Ke svým slohovým cvičením připojili i velmi pěkné kresby a v rámci třídnické hodiny si všechny výtvory ve speciální prezentaci mohli společně přečíst a zhodnotit. Nejzajímavější práce letí i k ostatním čtenářům naší školy. 4.A + AF.

                 

            

Láska za časů cholery ... škola za časů korony

Láska za časů cholery ... tedy vlastně "Škola za časů korony". Jak pro vás škola vypadá vlastně v současné době? A co váš život? V kolik vstáváš? Snídáš ještě na první hodině? Jaký je teď vlastně tvůj den? Takhle zněl úkol na výtvarnou výchovu. No posuďte sami a porovnejte, jak jste na tom nyní vy. Naši žáci nejen že zapojili i své znalosti ICT, ale zapojili i svou kreativitu i humor. Prostě to opět zvládli na jedničku.

Nudíte se? Uspořádejte si ZewaCup!

Čím horší zákazy, tím lepší nápady! Terezčina rodina si náladu zkazit nenechá! Nesmíme ven? Uspořádáme si rodinný ZewaCup! Jak se hraje? Návod vidíte na fotkách!

                                  

Povrchové napětí

V minulých hodinách fyziky jsme bádali nad tím, proč voda tvoří kapky, proč se bruslařka obecná udrží na hladině nebo proč mýdlo usnadňuje čištění. Za všechno výše zmíněné může jev zvaný povrchové napětí kapalin. Abychom lépe pochopili tyto jevy, rozhodli jsme se uskutečnit několik pokusů. Prvním pokusem bylo umístit kovovou sponku na hladinu vody, což se podařilo. Dále jsme přes zavařovací sklenici s vodou přetáhli silonovou punčochu a sklenici rychle otočili a zjistili, že voda nevytéká, a nakonec jsme pomocí barviva či pepře na hladině sledovali, co se děje s kapalinou, když do ní kápneme mýdlo. Někteří s pomocí rodičů zjistili, jak se chovají kapičky horké vody na rozpáleném povrchu nebo sestrojili jarovou lodičku. Všem zúčastněným děkuji. Petr Kaššák

             

A přece sportujeme!

Projekt Pohybem proti Covidu se nám docela solidně rozjel. Za první týden jsme překonali hranici 2 500 nachozených a naběhaných kilometrů. Do projektu se k dnešnímu dni zapojilo už všech 8. tříd druhého stupně, celkem 130 žáků! Nejvíce zapojených žáků v soutěži mají šesťáci:

6.A - 23 zapojených žáků
6.B - 24 zapojených žáků
7.A - 27 zapojených žáků
7.B - 24 zapojených žáků
8.A - 20 zapojených žáků
8.B - 21 zapojených žáků
9.A - 17 zapojených žáků
9.B - 23 zapojených žáků

Většina žáků se nespokojila jen s minimálním limitem 3000 metrů potřebným ke splnění úkolu z TV. Spousta žáků posílá své aktivity každý den. Občas přistane i nějaká fotka. Od zítřka zvyšujeme všem třídám minimální týdenní limit na 4000 metrů. Z přehledů jednotlivých tříd poznáte, že někteří mají i v dnešní době pohybu skutečně dost! MB