Jak vypadá včelín?

Úkol z přírodovědy splnil Pepa ze IV. B prakticky. Pomáhal strýčkovi, který má osm včelstev. Pepa se učil dělat i krmení pro včelky a statečně asistoval ve včelíně. Zjistil, jak chutnají včelí zátky. LF

Aplikace Quizlet k procvičování slovní zásoby

Při výuce anglického a německého jazyka na druhém stupni používáme již druhým rokem aplikaci Quizlet, kterou v dnešní době výuky na dálku oceníme obzvlášť. Tato aplikace nám umožňuje procvičovat učitelem zadanou slovní zásobu v jakémkoli zařízení s připojením k internetu (v počítačích, tabletech, chytrých telefonech). Kromě základního procvičování formou elektronických kartiček nabízí také procvičování formou her, přiřazování, diktátů apod. a umožňuje generovat cvičné testy. Pamatuje si slovíčka, u kterých si žáci nebyli jisti, a tato jim nabízí k opakování častěji. Třída 7.B zašla v používání této aplikace ještě o krok dál. Vyučující vytvořil v prostředí aplikace virtuální třídu, díky které je v kontaktu se všemi účastníky (těch je v současné době 20 a další se přidávají). Má tak perfektní přehled o tom, kdo si procvičoval co, jakým způsobem a s jakým úspěchem. Žákům zase neunikne žádná sada výukových kartiček vytvořená učitelem. Aplikace jim ihned posílá oznámení.

Pokud máte zájem rozšířit řady uživatelů Quizletu, vyžádejte si u vyučujícího Michala Foita (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) stručný návod, jak na to. Práce s aplikací je opravdu velmi snadná. Pomoci vám mohou také následující 2 instruktážní videa:
• Obecné: https://www.youtube.com/watch?v=K6ApA0EVDcs   

• Jak funguje v mobilu: https://www.youtube.com/watch?v=meXL7CGcsMk

Žáci 3.A plní úkoly svědomitě...

Malí třeťáci se během několika dnů spřátelili s veškerou počítačovou technikou a dokážou již samostatně plnit zadávané úkoly. Mnozí z nich se zlepšili i v úkonech, jako jsou - vyhledávání učiva na internetu, odesílání e-mailových zpráv, psaní v textových či tabulkových editorech, tisk pracovních listů. V předmětu "informatika" se tedy zdokonalili přímo ukázkově. Že se snaží i v dalších předmětech, to dokumentují fotky z každodenní domácí výuky, které mi spolu se svými rodiči pravidelně zasílají. Všem samozřejmě moc děkuji a posílám tímto velké pozdravy. AF.

                         

                         

                          

Prvňáci vzali výuku zodpovědně - 2. díl

Terezka V. je velká kamarádka nejen se čtením ale i s matematikou. Výuku si zpestřuje třeba programy na PC. Když má hotovo, ještě upeče sušenky! A vlastně vytvořila i slovní úlohu. Prvňáci, kdo jí vypočítá? Terezka má upéct 16 sušenek. Na plech dala 6 sušenek. Kolik sušenek musí na plech přidat? JV

                                        

Budoucnost? Nikoli, současnost ...

Výuka matematiky v 8. B pod vedením paní učitelky Kláry Honsové, hospitoval jsem v poslední řadě mimo záběr, žáci se u svých monitorů řádně zapotili.

Výuka probíhá dál - nepleťte si opatření s volnem!

Ahoj žáci z naší "základky"! Ač se to některým nezdá, škola dál funguje, každý den mě vaše učitelky a učitelé informují o tom, jaké práce vám zadávají, jak na úkolech pracujete a jak komunikujute. Čím starší žák, tím by měl být samostatnější, zodpovědnější a neměl by se pořád spoléhat na pomoc rodičů. Uvědomujeme si, že každá domácnost je jinak vybavena ICT technikou a že se musíte u PC míst prostřídat všichni, proto způsobů, jak realizovat "školu" na dálku, je více a celkem to funguje až na několik "záškoláků" z každé třídy, kteří od 11. 3. jsou neviditelní, nefungují a nejspíš se odstěhovali. Stejně tak jsou neviditelní i rodiče některých z nich. Pokud si myslíte, že vám lenošení projde, tak se velice mýlíte, ve spolupráci s třídnimi učiteli si vedu podrobný přehled zaslaných upomínek, zrealizovaných telefonátů, kdy není nikdo týdny k zastižení, a různých laskavých upozornění. Už teď bych mohl zde zveřejnit seznam "záškoláků" z každé třídy, ale zatím k tomuto důraznému upozornění nepřistoupím, neboť věřím, že to ještě napravíte a já vás budu moci ze seznamu odstranit. Většina z vás jste společně se svými učitelkami a učiteli vytvořili aktivní virtuální partu, v níž vzájemná komunikace je velmi čilá a funkční. Děkujeme za zasílání fotodokumentace o vašem domácím vyučování, zároveň vás prosím o shovívavost, naše kantorky a kantoři byli znenadání postaveni před zcela nový styl výuky a teprve se všemu učí a stejně jako vy i oni zjišťují všechny dostupné metody výuky na dálku. Zvládneme to! Úspěch je podmíněn aktivitou, vstřícností a laskavostí na obou stranách digitální sítě a tento pozitivní přístup zatím převažuje, proto obtíže zvládneme a COVID-19 přelstíme! Pevné zdraví!

Neobyčejná mláďata

Spoustu zajímavých věcí se můžeme dozvědět každý den po 12. hodině na programu ČT2, kde pro žáky 2. stupně běží zajímavé pořady vhodné pro výuku např. fyziky, dějepisu nebo zeměpisu s názvem Odpoledka. V jednom z dílů přírodovědného cyklu Neobyčejná mláďata se nám představila mláďata, která soutěžila v odvaze, aby obsadila jednu z příček na žebříčku deseti nejlepších. Štěpánka ze 7.A Odpoledku sleduje a vypracovala zajímavý referát, ve kterém se podělila o své postřehy z dokumentu. Zajímá vás, která mláďata jsou ta nejodvážnější? Přečtěte si Štěpánčinu práci. 😊 PJ

Neobyčejná mláďata - nejsrdnatější mrňousové

10. Lední medvěd - dokáže přežít ve velkých mrazech, jeho potravou jsou tuleni, je schopný hladovět po dobu několika měsíců
9. Žirafa - když žirafa rodí, padá mládě 1,5 metru dolů na zem, brání se nohama, žirafa měří 4-6 metrů
8. Rypoš lysý - snáší dobře bolest a umí běhat dobře pozadu
7. Rypouš sloní - o mládě se stará samice, samec svádí hodně samic
6. Kachna bystřinná - vylíhla se sotva před hodinou, ale hned zvládnou plavat po divoké řece.
5. Rosněnka Valeriova - můžou se vylíhnout o dva týdny dřív, když cítí nebezpečí
4. Varan skvrnitý - může dorůst do 3 metrů,  jí mravence
3. Metasepia pfefferi - většinou se zdržuje u dna, je jedovatá a svítí, loví chapadly
2. Kivi - nízká teplota mu neublíží, brání se tak, že kope a má ostré drápy
1. Hulmani - tlupu tvoří pouze samice a jeden samec,  odpovědnost za mláďata mají všechny samice v tlupě, někdy používají drsnou výchovu

Češtinář Bonifác

Třeťačka Romanka si poradila a u vyjmenovaných slov jí asistuje místo paní učitelky kocourek Bonifác. Český jazyk jim prý jde spolu skvěle, ale u matematiky Bonifác spí. Kocourek může, ale ty, Romčo, nezahálej 🙂 p. uč. JK

Poděkování

Chtěla bych poděkovat všem dětem a rodičům IV. B za zpětnou vazbu na moje poslané domácí práce. Překvapila mě rychlá reakce některých dětí na "pátrací " úkol v čítance. Proto zdravím Katku, Barušku, Vojtu, Štěpánku, Ondru...
Ještě jeden pozdrav od našeho čtenáře Pepy! Doporučuje veselou knihu, která pobavila celou jejich rodinu. LF

                                                

Hi guy! Where are you from?

Když se učíte cizí jazyk, často se vám spolu s nějakou frází vryje do paměti i situace, ve které jste ji použili nebo slyšeli. Co si asi po letech bude pamatovat Kuba M., žák 3. ročníku, až někde uslyší otázku Where are you from? Pravděpodobně to bude koronavirová výuka na dálku. Jak je vidět na snímku, Kuba ji bere zodpovědně. Jen tak dál! MŠ