Máš rád/a seriály? Žákyně 9. B doporučuje!

A přemýšlíš, jaký bude další na tvém seznamu „ke zhlédnutí“? Pokud máš rád/a seriály s trochou magie, záhad a intrik, tak tohle bude něco pro tebe. Seriál se jmenuje CHILLING ADVENTURES OF SABRINA - Sabrinina děsivá dobrodružství. Má čtyři série, které jsou navzájem provázané a je to seriál, který má opravdu konec, takže nemusíš čekat na další nové série. Seriál je z roku 2018 a je vytvořený pro Netflix. Hrají zde skvělí herci, mezi nimi např.: Kiernan Shipka, Gavin Leatherwood nebo Ross Lynch. Celý příběh se točí kolem Sabriny, která je z poloviny čarodějka a z té druhé člověk. Žije se svými tetičkami a bratránkem. S nimi a svými přáteli se Sabrina snaží ochránit lidský svět od pekelných a vesmírných pohrom a zároveň prožívat život normálního teenagera a královny pekla. Do cesty jí vstupuje mnoho překážek a lidí, s kterými si musí poradit. Zvládne to Sabrina? Umře při záchraně lidského a pekelného světa? (ukázka z DÚ do hodiny českého jazyka) Text vytvořila ZH

                                      

Excellent job, guys!

Ani během virového nouzového stavu není nouze o dobré zprávy. Pravidelní čtenáři školního webu si možná už tak trochu zvykli na úspěchy našich žáků v jazykových soutěžích. Tentokrát však máme „double“. V okresním kole olympiády z anglického jazyka uspěl jak Tobiáš B. (1. místo) mezi mladšími žáky, tak Jaroslav Z. (2. místo) v kategorii starších žáků. Přestože soutěž letos proběhla online, kluci to zvládli báječně a navázali na výsledky z let minulých. Vypadá to, že bychom mohli směle konkurovat legendárnímu oddílu STS Chvojkovice-Brod. Gratulujeme! MŠ

Odraz doby ve výtvarném pojetí žáků

Požádal jsem Martina K. z 9. A, aby na plátno symbolicky ztvárnil současné dění a výsledné obrazové pojetí je působivé.

 

Snad s poctivostí dojdou dál než ti, co se doma válí!

Přijímací zkoušky na střední školy se blíží. Žáci a žákyně 9. A přípravu nepodceňují. Využívají možnosti individuální konzultace a odpoledne si v prázdné škole zkoušejí napsat přijímací testy z českého jazyka nanečisto. Oceňuji jejich zodpovědnost a chuť do práce. ŠR

                                         

Kubík, šťastný to čtenář!

Máte špatnou náladu z celého dění kolem nás? Kubík našel recept na štěstí – KNIHU! PS: Jen doufám, že ta radost ve tváři nepramení z toho, že již dočetl! JV

Vzpomínka na jarní prázdniny

Žáci 7. B dostali za úkol z výtvarné výchovy nakreslit nebo namalovat, co dělali o jarních prázdninách. Nejčastěji bylo na obrázcích ztvárněno, jak sáňkují, lyžují, staví sněhuláky a tráví čas v přírodě. Někteří se věnovali svým koníčků, mezi které patří třeba fotografování. Někdo měl smůlu a prázdniny promarodil. Zde je několik povedených obrázků. LH

                            

                           

 

Dobrou chuť!

Přestože nemůžeme navštěvovat školu, výuka běží i na dálku. Žáci 6. A a 7. B mají za úkol v rámci pracovních činností věnovat se i vaření. Zde jsou ukázky, jak dělají palačinky nebo lívance. Myslím, že někteří z vás po zhlédnutí dobrot se do práce pustíte také. LH

  

Ani 4. B tělocvik nepodceňuje (JK)

Přestávky mezi vyučovacími online hodinami využíváme k protahovacím cvikům, odpoledne pak plníme zadané úkoly - např. zacvičit si jógu podle odkazu nebo absolvovat svižnou vycházku a splněný úkol doložit - např. takto:
"Krásný dobrý den, paní učitelko, posílám vám domácí úkol z tělesné výchovy. Byli jsme okolo zámku Červený hrádek a ušli jsme 6 km, prošli jsme lesem a udělali fotky. Sofi"

"Dobrý den, paní učitelko, v pátek jsem odpoledne udělala 3 kliky a 30 dřepů. Tak 15 minut jsem tancovala podle Tiktoku. Večer byla joga podle youtube a dneska ráno znova 30 dřepů a několik stojek. Romča"

"Paní učitelko. Byli jsme na naší pravidelné procházce kolem Březence. Napojíme se od nás na stezku kolem Kočičáku. Je to krásná procházka lesem. Opět jsme ušli 5km. Kuba a Honzík"

"Dobrý den, paní učitelko. Dú z TV - Dneska byl krasný den na vycházku. Tak jsem se byla venku projit. Po převaděci jsem došla až pod zámek Červený hrádek. Pak po ceste mezi zahrádkami jsem došla na chodník vedle silnice, po kterém jsem se vratila domů. Odhaduji, že jsem usla asi 2 km. Lea"

"Dobrý den, paní učitelko. Dnes dopoledne jsem vyrazil s maminkou plnit úkol. Vyšli jsme z domova Na Borku přes Telčské údolí pod Jirkovskou přehradu. Ušli jsme asi 4 km tam i zpět a trvalo nám to 1 hodinu a 30 minut. Přeji vám hezkou neděli. Milda. "

"Byl jsem na vycházce s maminkou a se psem Benem.Šli jsme se projít k rybníku, kde se ukazuje nutrie.Cesta byla dlouhá 2km, šli jsme z naší Krušnohorský ulice. Tam a zpátky taky. Tak jsme ušli celkem 4km.Bylo hezky a svítilo sluníčko.??Pavel"

"Dobrý den, paní učitelko Kužminská, dnes jsme byli na procházce. Šli jsme z domova. Na Partyzán celkem procházka byla dlouhá 6km. Monika"

                                   

Pohybem proti covidu

Tělesná výchova dostává v letošním školním roce pořádně „na frak“. Zakázána byla už skoro od samého počátku školního roku. Přesněji řečeno, nebyla zakázána, pouze jsme nemohli cvičit. A i když teorie je potřeba i v hodinách tělesné výchovy, po několika měsících i sebe lépe zpracovaná teorie omrzí. A tak se pár chytrých hlav dalo dohromady a projekt „Pohybem proti Covidu“ byl na světě. Cílem je zábavnou a soutěživou formou motivovat děti k pravidelné fyzické aktivitě, jejíž přínos pro dobrou psychickou pohodu člověka je potvrzen mnoha studiemi. A tak žáci všech tříd na druhém stupni od března soutěží, kdo nachodí či naběhá nejvíce kilometrů. A rozjezd byl opravdu bleskový. Záznamy pohybových aktivit se nám hromadily ještě před startem soutěže, a tak jsme se rozhodli začít okamžitě. Za první čtyři dny se do aktivity zapojilo více než 50 dětí z celého druhého stupně, které dohromady urazily už více než 614 km. To pro začátek není vůbec špatné! A proto neváhejte, vstaňte po distanční výuce od počítače, vyrazte na procházku se psem či na výklus do lesa a posílejte své aktivity. Držíme vám palce! Tak jen směle do toho… MB

                           

         

Barevné hravé tvoření

Nudíte se? Pohrajte si s drobným netradičním materiálem a vytvořte umělecká díla. Tak zněl úkol pro žáky 4. A. Měli použít těstoviny, luštěniny, semínka, oříšky, rýži, piškoty, ale třeba i ovesné vločky nebo ptačí zob. Vznikly velmi pěkné obrázky motýlů, ptáčků, kočiček, medvídků, lišek, kytiček, ale také sluníček, domečků nebo sněhuláků. Je vidět, že barevné hrátky čtvrťáky moc bavily a tak posílají všem kamarádům naší školy vzkaz: Nudíte se? Pohrajte si a vytvořte umělecká díla. AF