Popis pracovního postupu - díl 2.

O domácím úkolu, v němž měli šesťáci a sedmáci popisovat pracovní postup výroby roušky, už jsme na stránkách školy informovali. V druhé vlně odevzdávání úkolu se však objevily další podařené fotografie i informace o tom, jak děti s maminkami, tetami a babičkami šily roušky pro lékaře, řezníky, vojáky, zkrátka pro všechny, kdo je potřebovali. Proto výroba roušek část 2.

    

      

Zábava u knížky

Děti ze 3.B čtou a čtou. Anička ukazuje knížku, kterou právě dočetla a moc se u ní nasmála. V knížce vystupuje hadrový panáček Zlobidýlko, který nutí zlobit ve škole nejen Adélku, ale i pana ředitele - donutí ho dokonce házet knedlíky v jídelně! Adinka má zas rozečtenou knížku Bláznivá úča...! Milan doporučuje příběh Pirátský princ, kde našel návod, jak nebýt líný a rozmazlený syn. Lucka miluje koně, takže četla Ranč stříbrný poník Hvězda a Kuba se dobře bavil ponožkou Žmolkofuskou v knížce Bruno na horách. Leontýnka už ví, kam se schovávají ukradené mraky, Bobeš a Romča mají přečtený Deník malého poseroutky. A knížka, kterou čte Monča, je přímo aktuální, jmenuje se O stromu naděje😉. JK

Inspirace pro všechny děti

Oblíbená nebo nová knížka nám může přinést nečekaně mnoho nových zážitků. Nyní máme více času knihu otevřít a začíst se do psaných příběhů. Třeba jako Pepa ze IV.B, který si čte a také doma pomáhá. LF

                                        

Poohlédnutí - MasterChef 6.B

Zprávy pro dlouhou chvíli a inspirace pro dlouhou chvíli. Každý čtvrtek probíhal ve školní kuchyňce kulinářský souboj kuchtíků a kuchtiček ze 6.B. Dobroty a výtvory to byly všelijaké, pomazánky, záviny, saláty a spousta dalších. Však se koukněte! Pokud už máte doma dlouhou chvíli, zkuste si také něco dobrého uvařit, upéct. Že nevíte co? Tak třeba což takhle dát si ... skořicové šneky z listového těsta: listové těsto plát chlazený, skořice, krupicový cukr, vanilkový cukr, máslo, vejce na potření

Listové těsto rozvineme, potřeme rozpuštěným máslem, posypeme po celé ploše těsta cukrem krupicovým i vanilkovým a skořicí a rolujeme do ruličky. Z ruličky nakrájíme 1 centimetr silná kolečka (šneky), poskládáme na plech a potřeme rozšlehaným vajíčkem a pečeme v předehřáté troubě na 170 °C. Hotové šneky po vychladnutí sníme. SP

Ani páťáci domácí výuku nezanedbávají

Žáci 5. A sledují UčíTelku a poté plní zadané úkoly na aktuální téma. Za vypracovaná a poslaná cvičení již tento týden sbírají známky do EŽK. Děkuji rodičům, za jejich obětavost a hlavně trpělivost, kterou s dětmi doma mají. ŠK

               

Prvňáčci a jejich rodiče vzali domácí výuku velmi zodpovědně!

Jak se žáci 1. B udržují ve výukové kondici je vidět na fotografiích, které mi poslali. Lilinka H. by mohla dělat přímo reklamu na čtení. Filípka a Máťu T. zase učí UčíTelka. Při výuce je kontrolují mimo rodičů i jejich autíčka! Bez autíček by to nešlo! Matýsek M. dokonce poslal video, ve kterém poctivě čtení pod dohledem maminky. Na fotce se ale věnuje matematice. A Kačenka K. má již hotovo! Tak namalovala krásnou princeznu pro radost VŠEM!!!!
Také z Vás mám, milí žáci, velkou radost! Posílám velkou jedničku! Největší jednička a poděkování náleží především Vašim rodičům!!

                               

                   

 

Vzkaz pro budoucí prvňáčky

Těsně před odchodem na "domácí školu" děti z 1. A namalovaly pozvání pro prvňáčky. Děti jsou doma, ve třídě ale zůstala jejich písmenka. Myslím, že rády uvidí, že nedělaly zbytečnou práci. Na prvním obrázku je původní plán, na druhém nouzové řešení. MZ

kopie

IMG 20200323 120930

Přišlo jaro!

Posílám dětem naší školy jarní pozdrav. Žáci IV. B zaseli semínka v hodině přírodovědy, ale už neměli možnost pozorovat jejich klíčení a růst. Proto jim snad udělá radost fotografie, kterou jsem pořídila 20. 3. 2020. L. Francová

Naše škola za 50 let

Holky a kluci ze 3.A se první den "nucených koronavirových prázdnin" dozvěděli, že se budou učit jinak - virtuálně, po internetu, prostřednictvím chytrých mobilů a taky s maminkami a tatínky v zádech. Většina z nich to překvapivě uvítala, i když denně píšou, že jim škola chybí... Jak třeťáci vůbec na školu nahlížejí? To bylo tématem jednoho z mnoha domácích úkolů - měli napsat slohové vyprávění o tom - JAK BUDE VYPADAT NAŠE ŠKOLA ZA 50 LET. Téměř všichni byli velmi aktivní, různými způsoby zasílali své myšlenky a bylo znatelné, že psaní je baví. A co si vlastně desetileté děti představují? Chtěly by velké množství zábavných kroužků (vzdušné deskové hry, virtuální plavání, vesmírný zpěv, létající florbal, robotika), dále by je lákaly prodloužené přestávky, automaty na pití a jídlo, tablety místo učebnic, zimní zahrady po celé škole, vstupy do školy na otisk prstu, robotická jídelna, začátek vyučování až v 10,00, více bazénů a tělocvičen, levitující lavice, dveře u šaten na čipy, po celé škole vyspělejší technologie, lanové a trampolínové centrum, v rozvrhu méně předmětů, na chodbách jezdící pásy s neviditelným zábradlím, 3D tiskárny v jednotlivých třídách, výtahy s velkým prostorem, místo známek lízátka, tělocvik v lese, zimní stadion, měkké pohodlné židle, lavice po čtyřech, na zahradě bazén s tobogánem, v jídelně 5 obědů na výběr, střešní solární elektrárna, interaktivní dotykové lavice. Některé děti si se svou fantazií pohrály opravdu neobvykle a pojaly vzdělávání za 50 let jako virtuální realitu, díky které by je učitelé stisknutím chytrých tlačítek dostali do pravěku, do vesmíru nebo třeba do Afriky. Objevily se i příběhy o učebnách, které se budou vysouvat do přírody, ale také o ekologickém využívání dešťové vody na splachování. Samozřejmostí v každém vyprávění byly nové záchody, nové lavice a židle, moderní třídy a chodby. Závěrem něco z opravdu jiného sci-fi světa - na výlety by se prý mohlo létat na Měsíc, Mars a Pluto...

Všechny malé "spisovatele" ze 3.A moc chválím a věřím, že nám to internetové vyučování půjde i nadále tak dobře, jako doposud. Jsem v myšlenkách s vámi, držme si palce... Andrea Fricová.

DÚ - popis pracovního postupu - výroba roušky

Aktuální situaci ve společnosti mohou reflektovat i domácí úkoly. Žáci 6. a 7. tříd dostali za úkol z českého jazyka napsat popis pracovního postupu – výrobu roušky. Nápadů na to, jak roušku vyrobit, se sešla celá řada. Chtěla bych všechny děti, které už úkol odeslaly, pochválit za jejich nápaditost. Mnozí doplnili popis i obrázky z výroby a svými fotografiemi v roušce. Za svůj zodpovědný přístup ke zdraví svému i ostatních si zaslouží další pochvalu. Obrovským a velmi milým překvapením bylo pak zjištění, že se Sabina H. ze 6.B s maminkou zapojily do „velkovýroby“ roušek pro všechny, kteří je potřebují, což je krásný příklad pomoci druhým. Michaela Jindráčková