Dopravní soutěž

V dubnu se tři naši odvážlivci zúčastnili dopravní soutěže v Chomutově. Čekala je jízda zručnosti, jízda na dopravním hřišti, či první pomoc. I přes nepřízeň počasí (jak je vidět na fotkách) se s úkoly poprali. Bohužel se nemohli účastnit soutěže o místa, protože 4 člen skupiny bez omluvy nedorazil. A proto, nemyslete jen na sebe, myslete na celý tým. KH

"Velcí čtou malým"

Při příležitosti Mezinárodního dne dětské knihy, kterým se na začátku dubna připomíná výročí narození Hanse Christiana Andersena, měli žáci 8. ročníků možnost v praxi vyzkoušet nejen jací jsou čtenáři, ale také jak dobří by byli učitelé. Během hodin dílen čtení si totiž měli za úkol najít nějakou pohádku, naučit se ji předčítat a připravit si k ní úkoly tak, aby byli schopní zaujmout své malé spolužáky. 8. dubna si svou přípravu naostro vyzkoušela 8. A ve třídě 3. A a 6. května 8. B ve třídě 1. B. Musíme uznat, že osmáci prokázali velkou dávku kreativity při vymýšlení úkolů i při vlastním čtení - došlo na hraní divadla, různé hádanky, křížovky, pexeso, hledání předmětů, dokonce i na závody na koních. Jejich malí posluchači byli rádi, že jim dvě vyučovací hodiny utekly jako voda a že měli možnost vidět, jak budou jednou sami šikovní. M. a I.

      

Bruslení v Benders Aréně

Třída 8. B vyrazila na výlet do lední arény Benders ve Vrskmani. Kromě bruslení a her na ledové ploše jsme si užili i venkovní posezení, opékání buřtů a nejrůznější hry na přilehlých travnatých plochách. Na závěr jsme se setkali také s Vladimírem Růžičkou, který vyjížděl na led hned po nás a ochotně se s námi vyfotil. Celou akci pro nás zorganizovali a financovali manželé Müllerovi, za což jim patří velké poděkování. MF

Ztroskotali jsme!

V rámci třídnické hodiny jsme si zahráli hru s názvem "Ztroskotali jsme!", která nám připomněla, jak důležitá je vzájemná pomoc a spolupráce. O napínavou atmosféru trosečníků bojujících o svůj život v moři plném žraloků se postarala paní učitelka. Naším úkolem bylo zachránit se! Nebylo to ale jen tak, nesměli jsme si stoupnout na zem, tedy vlastně „namočit“ nohu do moře!. Ze začátku jsme bezradně stáli na svých „troskách“, zkoušeli možné i nemožné se svou židlí. Po chvíli nám ale došlo, že bez spolupráce se nikdo z nás nezachrání. Začali jsme tedy společně přemýšlet, radit se a hledat strategii. A povedlo se! Jak naše záchranná akce probíhala, si můžete prohlédnout na přiložených fotografiích. Aktivita nás opravdu bavila, ale hlavně jsme si z ní odnesli důležité ponaučení: "V některých situacích jedinec nestačí, ale společně lze zvládnout i to, co se zpočátku zdálo nemožné!" JV

 

Polytechnická výchova v 1. A

1. A se ve středu 14. května zúčastnila polytechnické výchovy v Paraplíčku. Děti se rozdělily do dvou skupin a každé se věnoval jeden lektor. Po skončení lekce se děti vystřídaly. Všechny děti si vyzkoušely práci se dřevěm, sestavily si dřevěný stromeček a ozdobily ho. Všem se také podařilo pomocí solárnách minipanelů rozsvítit malé městečko na stole a seznámit se druhy energií. Dětem se tato výuka moc líbila. MZ

Elekřina

Dřevo

Děti viděly v lese živou "kozu" na vlastní oči

Letošní turistický kurz v NP České Švýcarsko byl mimořádný pro každodenní chladno, a tak všichni jeho účastníci zaslouží uznání, že zvládli pobyt v méně komfortních podmínkách, než jsou zvyklí. Ano, obstáli jste! Ráno nás budila jinovatka na nose a všude kolem nás, dva stupně pod nulou již dovedou otrávit, ale to bychom nesměli být ze ZŠ ve Studentské! Zároveň nás těší uznání tamního provozovatele a zaměstnanců objektu, že jsme byli nejlepším žákovským kolektivem, který v kempu pobýval. Pořádek, slušnost, ohleduplnost a respektování pokynů pobytu bylo něco samozřejmého. Milí táborníci, byli jste dobří, naše očekávání jste nezklamali! Zimu jste zvládli bez fňukání, turistické cíle splnili a ještě jste byli schopní sami sobě připravit soutěže, hry, zábavu a společný odpočinek. Dokonce jsme na vlastní oči v lese a na skalách spatřili "lesní kozu", pokochali se průzračnými studánkami a bystřinami, v tamním kraji je příroda ještě v pořádku a pobyt v ní těší, občerstvuje a nalézá odpovědi na otázky, jak by bylo krásně na světe, kdyby ... ! Navštívila nás i jedna kontrola z hygieny a jako vždy tyto zbytečné instituce uspokojily jen hromady hloupých papírů, v papírování jsme stále dobří, tak kontrolorky odjely bez připomínek. 

      

Den vítězství a v hlavní roli žáci naší školy

Ve čtvrtek 8. 5. si celý svět připomínal 80 let od nejhoršího válečného konfliktu v dějinách lidstva. Při té příležitosti se u jirkovského památníku sešli zástupci města, bojovníci za svobodu, skauti a 27 žáků naší školy. Zazpívali jsme 2 protiválečné písně a společně jsme se poklonili hrdinům, kteří padli, abychom my mohli žít. Naše děti přivedly své rodiče, prarodiče i známé a mezi účastníky tohoto pietního aktu se objevila i kolegyně Irena Svatošová, které tímto moc děkujeme za podporu. AF + žáci 3.A a 8.A.

3. B za zvířaty

Poslední dubnový den strávili žáci 3. B v chomutovském lesoparku. Výuka přírodovědy se tak mohla spojit s prožitkem na čerstvém vzduchu. Počasí přálo a zvířata se nám ukazovala v celé své kráse. KP

Pohár rozhlasu

Na atletickém stadionu v Chomutově se 29. května konal sportovní meeting s názvem Pohár rozhlasu 2025. Naši žáci a žákyně z 8. a 9. ročníků se také zúčastnili a ačkoliv naše družstva nebodovala na stupních nejvyšších, hrdě a čestně bojovala až na pokraj svých sil.
Tímto bych chtěla poděkovat za vzornou reprezentaci školy chlapcům. Petrovi Š. 8. A, Kryštofovi P. 9. B, Janovi P. 9. A, Jakubu P. 8. A, Šimonu M. 8. A, Janu P. 8. A a dívkám: Kateřině Š. 9. B, Eleně K. 9 B, Michaele R. 9. B, Patricii W. 8. A, Monice V. 8. B, Sofii Č. a Emílii R. 9. B.
Záměrně jsem mezi chlapci nezmínila fantastický výkon žáka 9. B Jiřího Vostrého, který byl velkým překvapením závodu ve skoku vysokém a mezi výškaři specialisty obsadil krásné 3. místo. JN

Čarodějnický den

V tento určený den mohly děti přijít nastrojeny jako čarodějové a čarodějnice. Na pár hodin se naše třída proměnila v čarodějnickou školu. Skládala se z několika aktivit – čtení s porozuměním o tradici pálení čarodějnic, luštění křížovky za pomoci vyhledávání informací z textu, tematický pracovní list s osmisměrkou a dalším luštěním, běhací počítání a někdo stíhal popsat i čarodějnici. Všichni jsou bohatší o další vědomosti, ale také o čarodějnické zážitky. ŠL