Na výlet do vesmíru

Každým rokem se jednotlivé třídy vydávaly na nejrůznější školní výlety. Velmi populární byly cesty do ZOO, na hrady a zámky nebo třeba do hvězdáren či planetárií. Letos na výlet v důsledku pandemie nemůžeme a tak se žáci 4.A vydali na virtuální cestování vesmírem. V rámci distanční výuky přírodovědy si pustili velmi pěkný dokumentární film "Na výlet do vesmíru" a následně každý zpracoval svoje osobité vyprávění na téma VESMÍR. Některé práce by se mohly líbit i našim čtenářům. AF.

               

               

Příprava na Velikonoce v 1. A ... závěrečný díl

  

           

          

Je libo řízek nebo špagety?

Žáci 6. A netráví celý den jen u počítače, ale musí si občas také uvařit něco dobrého k obědu. V rámci pracovních činností dostali za úkol připravit svůj oblíbený pokrm, nechat se vyfotit při práci, přiložit fotografii hotového pokrmu a poslat recept s návodem na přípravu. Zde jsou ukázky, jak vaří a jak se jim oběd povedl. LH

              

Probouzení jara

Třeťáci nelení, a proto se jim zelení! Aneb pozorujeme klíčení semen a růst rostlinek. Pomáháme tak probouzet jarní přírodu, o které si v hodinách prvouky vyprávíme. JH

               

Jaro je tady ...

Honzík z 1.B se svým bratrem ze 4.B při nedělní projížďce objevili první jarní kytičku. MH

                  

Gramatiku ještě doladíme

Žáci 6. B dostali v hodině slohu zadání.  "Jsem jedenáctiletý chlapec. Jmenuji se Edgar. Žiju v budoucnosti, v roce 2095. Lidé běžně létají do vesmíru. Děti nechodí do školy. Každý má svého osobního učitele. Ten se mnou komunikuje pomocí malého přístroje, který umí úplně všechno. Na cestě jsme už dva roky, to je 730 dnů. Stále stejných dnů."
Sami dopisovali vyprávění Edgara o tom, jak se cítí na palubě raketoplánu během nekonečně dlouhého letu. Těžký úkol zvládli všichni, nejlépe Nela P. a Milan I. Gramatiku ještě doladíme! ŠR

Pascalův zákon v praxi

Velice rádi bychom Vás seznámili s prací žáků 7. A a 7. B, kteří se výborně zhostili velmi náročného úkolu. Za úkol měli vyrobit hydraulickou ruku ovládanou pomocí pístů zhotovených z injekčních stříkaček a hadiček. Chtěli bychom tímto příkladem vyvrátit tvrzení o tom, že děti v průběhu distanční výuky nic nedělají. Rozhodně se to netýká všech. Rozhodně ne Vaška Bárty, Pepy Štochla a Šárky Jiráskové, kdy tito žáci tomuto úkolu věnovali i několik hodin svého volného času. Odměnou jim budiž slíbená jednička, ale hlavně uznání za dobře vykonanou práci. Díky všem zúčastněným. Petr Kaššák

                         

Útvary souměrné podle 4.A

V geometrii jsme se čtvrťáky natrefili na velmi zajímavé a zábavné učivo - osově souměrné útvary. Nejdříve jsme překládali papír, kreslili jednoduché obrazce, které jsme následně vystřihovali a barevně vyznačovali osu souměrnosti. Dále jsme si hráli se zrcátkem a hledali jsme shodné levé a pravé strany jednotlivých obrazců. Zjistili jsme, jak je to s osovou souměrností čtverce, obdélníku nebo kruhu. Dokonce jsme si hráli i s písmenky, číslicemi či počítačovými znaky... V závěrečné fázi jsme kreslili nejrůznější osově souměrné útvary, některé zveřejňujeme na stránkách školy a mladší (možná i starší) ročníky se mohou trochu poučit. Žáci 4.A + AF.

Velikonoční soutěž města Jirkova

Město Jirkov vyhlásilo soutěž o vytvoření výrobků na téma Velikonoce. Co a z čeho nechalo město na soutěžících. Třída 3. A se přihlásila a zde je pár opravdu povedených prací. LV

    

Hlavičky se vydařily

Další kreativní hodinka se u čtvrťáků opět povedla. Děti se bavily a zároveň si vyrobily hlavičku ze silonky a hlíny, ze které jim za týden vyroste osení. Na Velikonoce jim tak bude dělat radost vlastnoručně vyrobená ozdoba. S fotkami "vlásků" se zde samozřejmě pochlubíme. PB