Geometrie se také vyučuje na dálku

Žáci 3.A prošli minulý týden velmi náročnou zatěžkávací zkouškou - učili se po internetu rýsovat, přenášet úsečky, kroužit kružnice. Vrcholem jejich geometrického snažení byl obrazec vytvořený pouze kružítkem. Nejlepší z nejlepších přinášíme v této galerii. I na dálku je nutné ocenit pečlivost, důkladnost a velmi zdařilé provedení. AF.

Kuchařky v čase COVIDu - dobrou chuť!

Bez práce nejsou houstičky ... bohužel to platí jen pro někoho

Letos jsou bohužel naší žáci ochuzeni o společnou práci na školním pozemku, starost o záhonky, pěstování zeleniny a o společné kuchtění v naší školní cvičné kuchyňce. Maminka Anežky ze 6. A, tedy dle jejích slov, "zapřáhla" děti v rámci PČ i do práce na zahradě a v kuchyni. Pochlubily se nám se svými výtvory, které vypadají velmi lákavě. Přiložily i recept, kdybyste takovou krásu a dobrotu chtěli také zkusit. 🙂 PJ

                                       

                           

Vidíte tu krásu?

To je ta země zaslíbená, zvěře a ptáků plná, medem oplývající... Tak jako praotec Čech se minulý víkend rozhlížel z hory Říp Vašík Lahmer ze 4. A. Se svými rodiči se vydal do Podřipska plnit vlastivědné úkoly na vlastní kůži. Nejdříve vystoupal pěšky na horu Říp a prohlédl si alespoň zvenčí románskou rotundu sv Jiří, která byla bohužel kvůli nařízení vlády ČR uzavřená. Další den si to pak po cyklostezce namířil rovnou do města Mělníka, aby se na vlastní oči přesvědčil, jak je to s tím soutokem Vltavy a Labe. Díky ujetým kilometrům na Mělník asi hned tak nezapomene!

            

Každý dělá, co umí a může

Děti ze IV. B hrají matematické hry, luští tajenky, malují na přírodniny, kreslí odpovědi z češtiny a také používají Skape k vzájemnému práci on-line s p. učitelkou nebo si mezi sebou jen povídají. LF

                 

Poděkování

Jménem dětí, které navštěvují třídu IV. B, bych chtěla poděkovat stálému sponzoru naší třídy za nakoupení ochranných pomůcek pro výuku od 25. 5. 2020. Jedná se o roušky, rukavice a dezinfekci, kterou využijeme ve speciálním režimu vyučování pro naší skupinu. Pane V. Šmídle, mnohokrát děkujeme! L. Francová

Škola doma

K čemu může posloužit drátěný botník, prostěradlo, starý počítačový stolek a vyřazená magnetická tabule? Jak vidíte na fotografii níže, vše složené dohromady vytvořilo provizorní domácí učebnu v kuchyni (prostěradlo je důležité proto, aby prášek, který se drolí z kříd, nepadal na podlahu). Tabule je opřena o spíž, takže celá rodina v době každodenní výuky nebo během natáčení videí, musí držet hladovku:). To nám ale nevadí. Důležité je pravidelné setkávání žáků při domácí výuce. Většina dětí je spokojená, že se alespoň takto může s ostatními spolužáky vidět. Na přiložené fotografii vidíte žáky 6. B během výuky matematiky. Text na tabuli je ale určen pro žáky 9. ročníku a budou si ho moci prohlédnout na videu. LH

             

Vykutálení žáci ...

Jsem ráda, když žáci myslí na své učitele a nechtějí jim přidělávat práci - a tohle mne prostě dneska pobavilo. Kdo v řešení domácího úkolu najde v pracovním sešitě 10 rozdílů, má u mě odměnu. Oceňuji, že bylo alespoň změněno pozadí, na druhou stranu mne trochu mrzí, že žáci zapomínají na to, jak podvádět. 😄 KH

                                       

Milá paní Kučerová - děkujeme!

Návrat nejmenších dětí zpět do školy se blíží a všechny školy řeší hygienická opatření a ochranné pomůcky - roušky. U dveří školy zazvonila skromná a milá paní, v ruce držela krabici a se slovy, něco jsem vám přinesla pro malé žáčky, zase rychle odešla, aniž bychom stačili po překonání údivu pořádně poděkovat. Milá paní, Kateřino Kučerová, děkujeme za senzační dětské roušky, kterých nikdy nebude dost! V úhledně zabalených balíčcích bylo i balení pro dospělý personál školy. Jste úžasná a Vašeho daru si velice ceníme. Věřím, že díky Vám a Vašim rouškám vše zlé překonáme a víra v oživení normální školy a života kolem je opět zase o něco pevnější, neboť nejsme na těžkosti sami a nemyslíme sami na sebe. Upřímně děkuji za celou Základku ve Studentské. JD

Co vše zvládají třeťáci v době distanční výuky?

V tisku se občas objeví příspěvky, že rodiče nezvládají práci, kterou jejich dětem nyní učitelé nakládají. Na naši základku v Jirkově zřejmě chodí žáci, u kterých je situace opačná. Ve třetích třídách jsou opravdu velmi aktivní žáci, rodiče se také mimořádně rychle přizpůsobili vzniklé situaci a nyní mají všichni kromě týdenního náročného učení či procvičování i chvilky na relaxaci celého organismu, což je v těchto dnech velmi důležité! Fotografie z právě končícího prodlouženého víkendu nabízejí moc hezké pohledy na jarní přírodu, sportující děti, turistiku v rouškách, ale také výrobu origami zvířátek či pokusy v rámci hodin prvouky... AF + Eliška, Honzík a Péťa (3.A)